tirsdag 8. april 2014

Tags


Har endelig fått kjøpt meg stensiler fra Tim Holtz, samt noen andre effekter.



Fra venstre.

  1. Startet med stensil på en tag hvor jeg hadde svertet litt med Fired Brick distress stempelpute, man kan vel si at da fargelegging var ferdig, er det ikke det vi ser her.  Stensil på tag, strøk så et tynt lage med klar embossing pasta over stensilen, fjernet stensil og brukte varmluftpistolen for å tørke tagen.  Kan da fortelle at jeg kunne se den røde fargen igjennom.  Det ble også en litt blank overflate, og mønsteret ser vi jo her.  Svertet tagen med litt Walnut Stain, og brukte så distress paint (rød, gul, grønn og blå) og fargelag tagen. Sprayet så litt Perfect pearls - Heirloom gold og tørket tagen.
  2. Ny stensil og hvit embossing pasta, svertet med litt walnut stain og fired brick og sprayet Heirloom gold.
  3. Samme stensil og bare perfect pearls heirloom gold.
  4. Samme stensil, men her har jeg fargelagt med Twin Touch tusj som er brukt sammen med Distress Marker SpritzerTool.  Dette fungerte flott, men husk at tusjen ikke kan vaskes vekk med vann, og den passer ikke i holderen.  Har også sprayet med blå dylusion ink spray.http://www.bikuben.com/sitefiles/site7/shop/57363_14.jpg 
  5.  Denne siste tagen har samme stensil som den første, og her har jeg også brukt Distress Marker Spritzer tool, men med Distress markers i varierte farger. Har her sprayet litt tettere enn med twin touch tusjen og sprayet med blå dylusion ink spray.
Da var de klare for videre dekorering,  noe som jeg kanskje synes er litt vanskeligere enn å lage bakgrunnene.    Et sted må en jo begynne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kule tags

Hilsen Ellen